משרד התיירות יוזם: עובדים זרים ידריכו תיירים

    דוד קורצווייל No Comments on משרד התיירות יוזם: עובדים זרים ידריכו תיירים
    21:00
    04.05.24
    אפרים קמיסר No Comments on צפו: אפרים קמיסר מארח את 'מלך הווקאל' ארי גולדוואג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע צפויה להיערך פגישה בין נציגי מינהל אכיפה וזרים ברשות האוכלוסין וההגירה לבין נציגי משרד התיירות. המטרה היא להעניק לנתינים זרים סיניים אשרת עבודה בתחום הדרכת תיירים, על אף שהמהלך נוגד את החוק.

    משמעות המהלך היא שרשות האוכלוסין וההגירה מתכוונת להעניק אשרת עבודה לנתינים זרים סיניים בענף שמעולם לא הוגדר בחוק, ובכך היא פוגעת בחוק עובדים זרים ובתקנות שירותי תיירות (מורי דרך).

    המהלך פוגע באופן ישיר בכלכלת ישראל בכלל ובמוצר התיירותי בפרט: כתוצאה מהדרכה בלתי חוקית ע"י מלווי קבוצות למיניהם, נפגעת מדינת ישראל ומורי הדרך הישראלים מפסידים מדי שנה כ- 42 מיליון ש"ח משכר שלא מגיע לידיים ישראליות.

    המהלך יאפשר למארגני התיירות ולמשרד התיירות לייבא נתינים זרים שיעברו קורס מטעם משרד התיירות ויוכשרו לעבוד כמורי דרך, בעוד מורי דרך ישראלים נותרים ללא פרנסה.

    ככל הידוע, ממשלת ישראל טרם קיבלה החלטה על אישור הבאת עובדים זרים בתחום הדרכת תיירים. אך עפ"י החוק בישראל, רשאים להדריך רק מורי דרך תושבי ישראל מוסמכים בעלי רישיון תקף וכל הדרכה אחרת בעבור תשלום אסורה והיא בגדר עבירה על החוק.

    עד כה הוכשרו על ידי משרד התיירות כ- 50 מדריכים דוברי סינית. מדובר על קורס מזורז אשר אורך כ- 3 חודשים (בניגוד להכשרה בת שנתיים אותה עוברים מורי דרך ישראלים). הקורס ממומן כולו על ידי משרד התיירות, ומטרתו להכשיר כמה שיותר מדריכים דוברי השפה הסינית, על אף שבישראל ישנם מורי דרך דוברי השפה.

    חשוב לציין כי, ברוב מדינות אירופה וכן במדינות נוספות כמו סין ישנו חוק המחייב קבוצות אשר טסות עם מדריך ישראלי לטייל עם מורה דרך מוסמך מקומי, אך בארץ למרות שחוק שירותי תיירות מחייב זאת, אין הדבר כך.

    אגודת מורי הדרך פנתה מספר פעמים לשר התיירות, ח"כ ד"ר עוזי לנדאו, בדרישה לחזור למדיניות העבר, שיצרה את מאגר המדריכים הטוב בעולם: הכשרה אקדמית של מורי דרך, בעלי ידע, אשר מתאימים למוצר התיירותי אותם הם מייצגים. כל הפניות לא עצרו את המהלך.

    האגודה דורשת מגורמי האכיפה, בין היתר: אכיפה על פי חוק שירותי התיירות וכן טיפול מונע ע"י גירוש ואי נתינת אשרה למלווים שנתפסו מדריכים שלא כדין.

    המאבק הוא כנגד הדרת מורי הדרך הישראלים ממילוי תפקידם וזאת על ידי עבודה מול מלווי קבוצות סינים, למרות שיש לשוק הישראלי פתרונות לחסרים עליהם מתלוננים הסוכנים.

    ממלא מקום מנכ"ל אגודת מורי הדרך בישראל, מר יוני שפירא: "לצערנו, הנזק המתמשך בייצוג הארץ והמדינה שלא ע"י מי שהוכשר והוסמך לכך פוגע לא רק בתדמית של ישראל ובאיכות המוצר התיירותי, אלא בכל ענף התיירות שאינו מצליח להתרומם".



    0 תגובות